Pages

petek, 26. februar 2016

Novo leto 2015-16

27., 28.12.2015 Vrsar – Paltana

V nedeljo vkrcavanje po božičnem kosilu v Orehovici.

V ponedeljek zjutraj kup opravkov, tudi nosilna konstrukcija solarnih celic se še dodela. Izplujeva pozno in motorirava do Paltane. Najprej se priveževa na desni pomol za pasji sprehod, nato sidrava pred levim pomolom na SV strani hotela. Sama megla  povsod naokoli, prav nič toplo ni. Sončno je le v hribih.

29.12.2015 Paltana – Krivica

Jutranje pasje lulanje izpeljeva s pristankom na levi strani malega, nedokončanega pomola. Pred čelom sta nevarni dve železni cevi. Globina je 180 cm. Ne priporočava za prenočevanje.

IMG_5735novo leto 15-16 02novo leto 15-16 03

Čez Kvarner v meglenih koprenah poje motor. Pri Lošinju mu pomagava s sprednjim jadrom, a neučinkovito. Pravo sonce se je prikazalo šele pri Srakanah. Nikjer nikogar razen sredi Kvarnerja, ko smo se istočasno na skoraj isti točki znašli ameriška vojna ladja (hitrost 35 vozlov), tanker dolg 300 m in najina malenkost.

V Krivici ni žive duše in tudi boj ne. Sidro spustiva proti sredini zaliva in krmo priveževa na SV obalo v bližini lesene klopce. Napoved je orkanska burja. Ravno končava s privezovanjem, ko zaskrbljeno pokliče Gregor, in pove svojo izkušnjo, da v Krivici ob močni burji piha z juga. Rada mu verjameva zaradi lastne izkušnje in pestrega dogajanja v Prtljugu pred nekaj leti, kjer je burja pihala iz jugo zahoda.

Ponoči orkanska burja ni prišla v zaliv. Bilo je mirno in pravljično lepo. Zjutraj pa nas je pozdravil vetrič z juga in pene na obzorju, kolikor se ga vidi.

30.12.2015 Krivica – Ilovik

Najprej je bilo na sporedu jutranje uživanje. Bogdan se gre kopat! Voda ima 13 stopinj in prav tako zrak, ko sonce prileze izza borovcev. Po borovi džungli, polni starih teras, se sprehodiva v Balvanido. Vidne so tudi zapuščene in podrte majhne hiše. Gostilna v Balvanidi je seveda zaprta, lastnika živita v bližnji majhni hiški. Okoli je na veselje Ote vse polno ovac. Ko se vrneva v Krivico, je tam kar nekaj pohodnikov.

novo leto 15-16 05novo leto 15-16 07novo leto 15-16 09novo leto 15-16 10novo leto 15-16 12novo leto 15-16 13

Izplujeva. Zunaj dobro vleče hladni SVV, kozomor mu pravijo na Žirijah. Na Iloviku se priveževa na S stran pomola, za železno barko dveh Avstrijcev, ki lovita s pomola ribe z množico ribiških palic, na barki jih imata pa vsaj še enkrat toliko. Greva k Antoniju po limone in pomaranče, ki jih kar Bogdan sam nabere.

Ponoči ob 3h se veter v nasprotju z vsemi napovedmi obrne na S in naju tišči ob pomol. Z muringom jadrnico odmakneva od pomola in vseeno vztrajava do jutra, saj ni pretiranih valov. Ponoči pri 0 stopinjah ni prav prijetno telovaditi okoli in iskati nov privez.

31.12.2015 Ilovik – Unije

novo leto 15-16 15novo leto 15-16 16novo leto 15-16 17

Ob sončnem vzhodu se sprehodiva po otoku, nato se odpeljeva zajtrkovat v mirno Balvanido. Mimo pripluje isti ribič kot 3.1.2015. Kupiva enako drage “še žive” lignje in omeniva željo po kakšni hobotnici. Čez uro priglisira z “naročeno” in med najinim zajtrkom ulovljeno 4-kilsko hobo. Turiste vseh letnih časov ta lisjak perfektno obvlada…Vsekakor sva mu olepšala “dolazak nove godine” in tudi sebi.

Prav lepo jadrava do vhoda v Mali Lošinj, v kanalu ob Srakanah cikcakamo na pokvarjenega Hanzija kot pijanci, kasneje na motor in jadra. Ne mudi se nama, saj mora Premuda na Unijah prej osvoboditi pomol. Na širnem morju so razen nas še Premuda, en tanker in ena jadrnica, ki gre na Susak.

novo leto 15-16 22novo leto 15-16 23novo leto 15-16 25novo leto 15-16 27novo leto 15-16 26

Na Unijah znanci veselo pijejo pivo na sončni terasi bifeja na začetku pomola – samo pivo so prinesli s seboj, ker je prav vse zaprto. Vsi domačini so šli na počitnice na celino, vključno s pekom. Še midva si privoščiva pivo na soncu in kasneje večerjo v lastni režiji. Pred polnočjo se vsi združimo na pomolu in si naredimo ognjemet. Potem nazdravimo novemu letu in čvekamo, dokler nas ne prežene mraz.

novo leto 15-16 29novo leto 15-16 32novo leto 15-16 35

1.1.2016 Unije – zaliv Polje

Sprehodiva se po slemenu mimo antene in križa in še malo okoli. Z znanci na prijetnem soncu popijemo kavo. Z veseljem bi ostala še en dan, vendar zaradi slabe vremenske napovedi za naslednje dni izplujeva proti Puli. Nisva še uspela urediti barke za jadranje, ko zagledava jadrnico, ki prihaja čez plitvino Tunisa. V tem letnem času na morju ni veliko “norcev”. Marko in Peka sta dva izmed njih, ki sva ju pričakovala že v Krivici, saj se skoraj vsako novo leto srečamo. Izkaže se, da sta prav onadva. Obrnemo kurs drug na drugega, počakamo, da Premuda oddrvi iz pristanišča, se zvežemo in nazdravimo. Lepšega srečanja s prijatelji na prvi dan novega leta še nisem doživela. Tako lepi trenutki pa so žal praviloma kratki, morda zato toliko slajši. Jadrnica, ki je šla včeraj na Susak, je bila prav njuna.

novo leto 15-16 38novo leto 15-16 39novo leto 15-16 40novo leto 15-16 42novo leto 15-16 44novo leto 15-16 45

Pri Porerju sva že v trdi temi. Vmes je bila večerja in 1000 odtenkov sončnega zahoda v bonaci. Zaliv Polje ima k sreči osvetljen pomol in na čelu naju čaka prosto mesto. Bogdan se zaklepeta z lokalnim lovilcem lignjev, ki je sicer čuvaj narodnega parka Kamenjak. Noč je prav mirna.

2.1.2016 Zaliv Polje – Vrsar

Dež začne padati že zjutraj. Spet enkrat postaneva plavajoči šotor sredi sivine brez vetra.